23 września 2016 r. uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum wraz ze swoimi opiekunami wzięli udział w sprzątaniu bliższej i dalszej okolicy naszej szkoły, przyłączając się w ten sposób do ogólnopolskiej akcji "Sprzątanie Świata". Uczniowie otrzymali rękawiczki oraz worki na śmieci. Wszystkie klasy porządkowały tereny zgodnie z harmonogramem opracowanym przez SU. Wszyscy chętnie zaangażowali się w tegoroczną akcję, a tym samym promocję zachowań przyjaznych przyrodzie. Dzięki temu, otoczenie nasze staje się czystsze i przyjemniejsze dla oka.
Z okazji akcji "Sprzątanie Świata" ogłoszony został konkurs plastyczny. Tegoroczne hasło przedsięwzięcia brzmiało: "Podaj dalej - drugie życie odpadów". Głównym przesłaniem akcji było promowanie poszanowania zasobów i efektywnej segregacji, unikanie odpadów - szacunek do przedmiotu, uświadomienie Polaków o ich wpływie na środowisko i ilość wytwarzanych odpadów podczas codziennych czynności. Plakat który mieli wykonać uczniowie miał zachęcać do dawania drugiego życia przedmiotom, zamiast wyrzucania ich pochopnie do kosza.
LAUREACI: SZKOŁA PODSTAWOWA 1 miejsce - Martyna Wesołowska (kl. 4b), 2 miejsce - Natalia Wojtasik (kl. 4a), 3 miejsce - Paulina Piasecka (kl. 6a); wyróżnienia - Adrian Kaźmierski (kl. 4a), Agnieszka Młotkiewicz (kl. 6b);
GIMNAZJUM 1 miejsce - Weronika Szczepaniak (kl. 2b), 2 miejsce - Julia Kaczmarek (kl. 3a), 3 miejsce - Gabriela Kwiatkowska (kl. 3a), wyróżnienia - Weronika Frącala, Ewa Stasiak (kl. 2a), Klaudia Młotkiewicz (kl. 3a). Organizatorem konkursu była p. Justyna Piestrzyńska.
W środę - 21 września b.r. - odbył się kolejny zlot uczniów trzecich klas gimnazjalnych w Licheniu. W spotkaniu uczestniczyło ok. 2,5 tyś młodzieży. Spotkanie rozpoczęło się rejestracją grup z poszczególnych Szkół Gimnazjalnych, które przybyły z terenu całej diecezji włocławskiej. Następnie - o godz. 11ej - zawiązano wspólnotę, podczas której licheńska bazylika rozbrzmiewała śpiewem i tańcem. Pokazano także 2 przedstawienia pantominy, które nawiązywały do różnych aspektów chrześcijańskiego miłosierdzia. O godzinie 12ej rozpoczęła się uroczysta Msza św. koncelebrowana pod przewodnictwem Jego Ekscelencji, Bp. Stanisława Gębickiego. Brało w niej udział ponad 60 kapłanów oraz 3 diakonów. Słowo Boże głosił Diecezjalny Duszpasterz młodzieży z Diecezji Łódzkiej, ks. Przemysław Góra. W swojej homilii wyjaśniał on słowa Ewangelii mówiące o ustanowieniu Najświętszego Sakramentu. Są to cztery czasowniki: Jezus wziął chleb, pobłogosławił, połamał i rozdał. Na zakończenie Mszy św. Ks. Bp prosił młodzież, żeby żyła słowami papieża Franciszka, które mówił do niej podczas krakowskiego spotkaniu w trakcie ŚDM w Krakowie: Nie zatrzymujcie się na powierzchni rzeczy i nie ufajcie światowym "liturgiom pozorów". W modlitwie w licheńskiej bazylice brali udział także gimnazjaliści z ZS-P w Dobrej. Wyjazd zorganizowali: ks. Mateusz Szurgot, Edyta Górska, Grażyna Pająk oraz Paweł Janicki. W sumie przyjechało 40 gimnazjalistów. Wielu z nich skorzystało z Sakramentu Pokuty. Wszyscy otrzymali pamiątkowe różańce.
01 września 2016 r. w Hali Sportowej uroczyście rozpoczęliśmy nowy rok szkolny 2016/17.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GIMNAZJALNY PROJEKT EDUKACYJNY

Uczniowie klas gimnazjalnych mają obowiązek udziału w realizacji gimnazjalnego projektu edukacyjnego.
Projekt edukacyjny to zespołowe działanie uczniów wykonywane pod opieką nauczyciela w wyznaczonym czasie, według ustalonego planu. Celem grupy uczniów pracujących nad wybranym projektem jest rozwiązanie konkretnego problemu z wykorzystaniem różnych metod. Nauczyciel wspiera uczniów w realizacji projektu, udziela wskazówek. Nie wykonuje zadań za uczniów.
Projekty mogą być prowadzone w ramach jednego przedmiotu (projekt przedmiotowy) lub kilku przedmiotów. Uczniowie, szukając rozwiązania problemu, zdobywają nową wiedzę i nowe umiejętności, a grupowa praca nad projektem oraz publiczna prezentacja jego efektów dają uczniom szansę rozwinięcia umiejętności pracy zadaniowej, w tym: planowania, współpracy, prezentacji i samooceny.
Projekt edukacyjny składa się z działań: wybranie tematu projektu edukacyjnego, określenie celów projektu i zaplanowanie etapów jego realizacji, wykonanie zaplanowanych działań, publiczne przedstawienie rezultatów.
Zadania nauczyciela opiekuna: wybranie zakresu tematycznego projektów, wprowadzenie uczniów w tematykę projektów, dokonanie podziału uczniów na zespoły (jeśli nie zrobił tego wychowawca), ustalenie z uczniami rozwiązywanego problemu i celów projektu, określenie zakresu, w jakim problem realizuje podstawę programową kształcenia ogólnego, sprawowanie w ciągu roku szkolnego opieki nad uczniami realizującymi projekty, monitorowanie realizacji projektów przez uczniów.
Oceny projektu nie dokonuje się w stopniach szkolnych. Powinno się stosować ocenianie kształtujące, udzielić uczniom informacji zwrotnej dotyczącej ich mocnych i słabych stron w pracy nad projektem. Zaangażowanie uczniów w pracę nad projektem ma wpływ na ocenę z zachowania, a informacja o jego realizacji pojawi się na świadectwie ukończenia klasy trzeciej gimnazjum.
Projekt edukacyjny realizują klasy 2 gimnazjum.